Instrukcja nadawania korespondencji za pośrednictwem platformy ePUAP
W celu przesłania korespondencji użytkownik musi posiadać konto na platformie ePUAP oraz możliwość autoryzowania przesyłanych dokumentów za pomocą profilu zaufanego lub certyfikatu kwalifikowanego.
Użytkownik loguje się na swoje konto, wpisując login i hasło.
Użytkownik wybiera zakładkę „Katalog spraw”.
W katalogu spraw wybiera opcję „Inne sprawy urzędowe”.
Z opcji znajdujących się w menu „Inne sprawy urzędowe” wybiera opcję „Najczęściej wybierane sprawy”.
Użytkownik powinien wybrać opcję „Pismo ogólne do podmiotu publicznego- stary wzór” (rodzaje pism ułożone są alfabetycznie)
Użytkownik zostanie przekierowany na stronę na której powinien nacisnąć przycisk „Załatw sprawę”
Po wybraniu opcji „Pismo ogólne do podmiotu publicznego użytkownik zostanie przekierowany na stronę, gdzie będzie mógł dokonać m.in. wyboru adresata pisma.
Użytkownik powinien w polu „Ustaw/zmień adresata” wpisać nazwę Straż Miejska m. st. Warszawy, pojawi się możliwość wyboru adresata pisma, którego to należy nacisnąć.
Następnie należy wypełnić kolejne pola, wybierając rodzaj pisma, jego tytuł oraz opisać, czego dotyczy.
Do przesyłanego pisma istnieje możliwość dodania załączników np. zeskanowanego wzoru oświadczenia, użytkownik, który chce przesłać załącznik powinien go dołączyć poprzez wybranie symbolu plusa, a następnie wskazania lokalizacji pliku na dysku. Po dodaniu załącznika należy nacisnąć przycisk „DALEJ”.
Po wypełnieniu wszystkich wymaganych pół należy wysłać pismo za pomocą przycisku „PODPISZ”, użytkownik otrzyma dalsze instrukcje, co do pisma.