Stołeczna Straż Miejska.   Uwaga: Stołeczna Straż Miejska. Kliknij w głośniczek aby odsłuchać zaznaczony tekst GSpeech
logo gora
logo dol

Wybór rozmiaru czcionki

A- A A+

unia europejska logo

wezwanie

rodo

serwisy mapowe

mdr

profilaktyka
upm

eko patrol

zagninieni w warszawie

19115

bip logo

epuap

raporty

poznaj sm

2019 11 odblaski plakatJuż po raz czwarty Straż Miejska m.st. Warszawy wraz z Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych przeprowadzi akcję promującą bezpieczeństwo pieszych. Choinki z odblaskowymi znaczkami staną w wyznaczonych miejscach w stolicy.

Zasady akcji „Świeć blaskiem z odblaskiem” są proste: darmowe odblaskowe breloczki i opaski mają poprawić widoczność pieszych i rowerzystów w sezonie jesienno-zimowym. Nawet niewielki odblaskowy element sprawia, że nosząca go osoba jest widoczna ze 130-150 metrów. Dla porównania, w tych samych warunków bez takiego odblasku, kierowca widzi pieszego, gdy ten jest około 20-30 metrów. Warto pamiętać, że droga hamowania samochodu przy prędkości 50 km/h na suchej i równej nawierzchni to blisko 20 metrów, a mokry bądź ośnieżony asfalt znacząco ją wydłuża. Kierowca często nie ma szans na uniknięcie niebezpiecznej sytuacji.

Wychodząc z założenia, że warto im zapobiegać, strażnicy we współpracy z leśnikami udekorują drzewka odblaskami, które będzie można bezpłatnie zabrać dla siebie i swoich bliskich. „Ozdoby” będą uzupełniane, gdy tylko zacznie ich na świerkach brakować. „Odblaskowe choinki” staną też przed urzędami dzielnic oraz instytucjami publicznymi, które zaangażowały się w akcję. Po jej zakończeniu wszystkie drzewka zostaną przekazane do domów dziecka, placówek pomocowych i innych osób potrzebujących.

Tylko podczas ubiegłorocznej edycji w ten sposób w ręce mieszkańców trafiło ponad 20 tysięcy znaczków odblaskowych.

Akcja wpisuje się w prowadzoną przez Lasy Państwowe kampanię „Dla lasu, dla ludzi”, której jednym z filarów jest społeczna funkcja lasów. Rekreacja i wypoczynek w lasach to coraz popularniejsza forma spędzania wolnego czasu, dlatego szczególnie zależy nam na bezpieczeństwie osób odwiedzających lasy.

Patron Medialny projektu – Radio Wawa prowadzi intensywną kampanię informacyjną. Swoje nośniki reklamowe udostępniły też stołeczne spółki transportu zbiorowego: Miejskie Zakłady Autobusowe (operator HALO Warszawo!) i Tramwaje Warszawskie.

Pełną listę partnerów akcji uzupełniają Urzędy Dzielnic m.st. Warszawy, Biuro Edukacji m.st. Warszawy, Automobilklub Polski, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, Teatr Kamienica, Poland Bike, Grupa DEKRA, od lat działająca na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego i Fundacja Jednym Śladem.

2019 11 odblaski plakat

2018 12 odblaski mlynarska 01

 

g 1 g 2 g 3 g 4 g 5 g 6 g 7
g 1 g 2 g 3 g 4 g 5 g 6 g 7
stopka
Uwaga: Kliknij w głośniczek aby odsłuchać zaznaczony tekst GSpeech