Stołeczna Straż Miejska.   Uwaga: Stołeczna Straż Miejska. Kliknij w głośniczek aby odsłuchać zaznaczony tekst GSpeech
logo gora
logo dol

Wybór rozmiaru czcionki

A- A A+

unia europejska logo

wezwanie

rodo

serwisy mapowe

mdr

profilaktyka
upm

eko patrol

zagninieni w warszawie

19115

bip logo

epuap

raporty

poznaj sm

2019 01 uniwersalne 06Interwencje Straży Miejskiej to nie tylko ulice czy bulwary. Bardzo często strażnicy podejmują działania w komunikacji miejskiej- tak, jak w ubiegłą sobotę, gdy trzeba było uspokoić agresywnych pasażerów…

Dwóch nietrzeźwych mężczyzn rozrabiało w autobusie jadącym na Sady Żoliborskie. Informację o tym strażnikom miejskim zgłosili pasażerowie 11 maja tuż po godz. 18. Kilka minut później funkcjonariusze zastali mężczyzn na przystanku. Po wylegitymowaniu jeden z nich został przez inny patrol przewieziony do SODON. Drugi mężczyzna podczas interwencji zachowywał się agresywnie. Najpierw odmawiał okazania dokumentów, a gdy wreszcie okazał dowód osobisty strażnicy miejscy stwierdzili, że zdjęcie w dokumencie przedstawia kogoś innego. Nietrzeźwy posiadał też przy sobie trzy telefony komórkowe, w tym jeden należący do właściciela zabezpieczonego dowodu. Strażnicy miejscy wezwali patrol policji, mężczyzna został zatrzymany i przewieziony do komisariatu policji. Jak ustalili funkcjonariusze właściciel dokumentów nie powrócił do domu. Jego poszukiwania prowadzi rodzina i policja.

Do podobnej sytuacji doszło również w sobotę 11 maja. Strażnicy otrzymali zgłoszenie , że w autobusie linii 175 znajduje się agresywny , nietrzeźwy pasażer. W tracie przewożenia awanturnika do Stołecznego Ośrodka dla Osób Nietrzeźwych strażnicy ujawnili przy nim kartę bankomatową na inne nazwisko niż ujęty. Pijany delikwent nie potrafił złożyć przekonujących wyjaśnień jak wszedł w jej posiadanie. W związku z tym po pobycie w SODON zostanie przekazany policji.

Warto przypomnieć, że niebezpieczne sytuacje w środkach komunikacji można zgłaszać za pomocą SMS: wystarczy na numer 723 986 112 wysłać wiadomość zawierającą numer taborowy pojazdu, nr linii lub lokalizację przystanku wraz z krótkim opisem zagrożenia. Informacja dotrze do Straży Miejskiej, która podejmie odpowiednie działania.

2019 05 sms interwencyjny

 

g 1 g 2 g 3 g 4 g 5 g 6 g 7
g 1 g 2 g 3 g 4 g 5 g 6 g 7
stopka
Uwaga: Kliknij w głośniczek aby odsłuchać zaznaczony tekst GSpeech