W stolicy powstał projekt Mobilnego Punktu Poradnictwa. Jest to autobus w którym każda osoba potrzebująca może uzyskać wszelkie informacje dotyczące bezpieczeństwa, a także otrzymać produkty żywnościowe.
Kolejka, która tworzy się w okolicznościach pandemii, musi być monitorowana tak, aby osoby w niej stojące zachowywały miedzy sobą bezpieczną odległość. Nie wszyscy stojący w kolejce o tym pamiętają, dlatego obecność strażników, którzy pilnują porządku, jest niezbędna. Zadania funkcjonariuszy sprowadzają się w tym przypadku do obligowania stojących w kolejce osób do zachowania bezpiecznej odległości. Strażnicy informują jednocześnie o panującym zagrożeniu i konieczności dostosowania się do zasad bezpieczeństwa.
Żywność jest wydawana codziennie na przystankach autobusowych z autobusu oznaczonego jako MPP.
Godziny i punkty wydawania żywności:
8.00-8.30 – przystanek Dworzec Wschodni 09 (od ul. Kijowskiej)
9.00-9.30 – przystanek Metro Stadion Narodowy 03
10.00-10.30 – przystanek Plac Zawiszy 10
11.00-11.30 – przystanek Jana Olbrachta 08
12.00-12.30 – przystanek Nowolipki 02
13.00-13.30 – przystanek Rondo Radosława 02
14.00-14.30 – przystanek Park Traugutta 01
15.00-15.30 – przystanek Plac Hallera 12
Dodatkowych informacji można zasięgnąć pod numerem telefonu 511 576 659 między 8.00 a 15.30.