Straż Miejska m. st Warszawy

Przejdź do głównej treśći

Czcionka

Wysoki kontrast

Widok

Menu górne

2019 05 konferencja koperta 01Fundacja Kulawa Warszawa i Straż Miejska m.st. Warszawy wystartowały z kampanią społeczną JEDNA KOPERTA = JEDEN SAMOCHÓD. Jej głównym celem jest uświadomienie zasad poprawnego parkowania na miejscach dla osób z niepełnosprawnością.

Miejsca dla niepełnosprawnych są o połowę szersze od pozostałych. Są oznaczone niebieską kopertą. Mają kształt prostokąta lub równoległoboku, stosownie do położenia względem krawężnika. Namalowane na ziemi linie wskazują, w jaki sposób powinien być ustawiony samochód. Stanowiska te są większe, by umożliwić wsiadanie i wysiadanie kierowcy lub pasażerowi, poruszającym się na wózku.

Kampania JEDNA KOPERTA = JEDEN SAMOCHÓD przypomina, aby na miejscach dla osób z niepełnosprawnością parkować przewidzianą liczbę pojazdów, zgodnie z kształtem „koperty” oraz zachowywać odpowiednie odstępy po obu stronach samochodu.

Ustawiając samochód:

• w poprzek stanowiska (nierównolegle do wyznaczających je linii);
• zbyt blisko którejś z jego krawędzi lub innego pojazdu;
• na „drugiego” czy „trzeciego” (pojazdów jest więcej niż przewidzianych miejsc)

uniemożliwiasz osobie na wózku lub poruszającej się o kulach wejście i wyjście z samochodu.

To samo dotyczy pojazdów parkujących w sąsiedztwie miejsc dla osób z niepełnosprawnościami oraz najeżdżających na ograniczające je linie.

W ramach akcji JEDNA KOPERTA = JEDEN SAMOCHÓD strażnicy miejscy, kontrolerzy Zarządu Dróg Miejskich i wolontariusze rozprowadzą ponad 5000 specjalnie przygotowanych ulotek informacyjnych. Będą one wkładane za szyby zarówno niewłaściwie, jak i – w ramach profilaktyki – poprawnie zaparkowanych pojazdów. Otrzymają je też kierowcy odbierający uprawnienia do parkowania na kopertach w Warszawskim Centrum pomocy Rodzinie oraz kursanci Szkoły Nauki Jazdy Kosmos. Ulotkom będzie towarzyszyć kampania outdoorowa. Na ekranach w pojazdach transportu publicznego będą wyświetlane dziesięciosekundowe filmiki, a na przystankach zawisną plakaty akcji.

Partnerami kampanii są:

Biuro Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy,
Zarząd Dróg Miejskich m.st Warszawy,
Tramwaje Warszawskie, Miejskie Zakłady Autobusowe,
Warszawskie Centrum Pomocy Rodzinie, Fundacja Neuropozytywni,
GTM Mobil, ASDON Adaptacje Samochodów Dla Osób Niepełnosprawnych oraz
Szkoła Nauki Jazdy KOSMOS

  • 2019_05_konferencja_koperta_01
  • 2019_05_konferencja_koperta_02
  • 2019_05_konferencja_koperta_03
  • 2019_05_konferencja_koperta_04
  • 2019_05_konferencja_koperta_05
  • 2019_05_konferencja_koperta_06

Logo Straż Miejska Warszawa

Telefon alarmowy

986


SMS interwencyjny

723 986 112

pasażerowie komunikacji miejskiej osoby z dysfunkcją słuchu

Logo kompanii reprezentacyjnej SM

krew4

Baner x edycji konkursu

Informacja


Zgodnie z Polityką Bezpieczeństwa Straży Miejskiej m. st. Warszawy dokumenty w wersji elektronicznej należy przesyłać w formatach DOC, JPG, TIFF, PDF. Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednej wiadomości wysyłanej pocztą elektroniczną nie może przekroczyć 8 MB. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.

Współpracujemy